Despre așteptări

Nu știu de ce, dar așa e construit omul, să aibă mereu așteptări mari de la cei care îi înconjoară și așteptări moderate de la el însuși. Vrem ca cei cu care ne intersectăm să se ridice mereu la înălțimea marilor așteptări pe care noi le trasăm, dar nu ne prea omorâm cu firea să fim și noi la fel de fenomenali. Drept care, eu, și nu de ieri de azi, nu am nicio așteptare de la cei care mă înconjoară, precum nici eu nu dau doi bani pe cei care au așteptări din partea mea.

După părerea mea e fundamental greșit să ai așteptări de la alții sau să te dai peste cap ca să satisfaci pretențiile altora. E ca și cum tu ai vrea doar să faci cuiva pe plac. Tu ca om, ca individ care gândește cu propria minte, ar trebui să faci doar ceea ce tu crezi că e în conformitate cu sistemul tău de valori, cu educația ta și cu ceea ce vrei tu să faci în această lume. Restul este fum.

Asta nu înseamnă că nu respecți norme, cu nu ții socoteală de valorile companiei în care lucrezi, în crezurile prietenilor tăi ci că tu acționezi astfel încât, atunci când tragi linie și privești în urmă, să fii tu mulțumit de ceea ce ai făcut și nu cei cu care la un moment dat te-ai intersectat meteoric.

Spun și susțin că nu am nicio așteptare de la cei din jurul meu deoarece nu-mi doresc oameni care să acționeze la impulsul, la imboldul meu ci în conformitate cu credințele și idealurile lor. Atunci implicarea, atașamentul, efortul, dăruirea depășesc orice imaginație, iar între tine și ei se creează o unitate de gândire care poate răsturna lumi.

Nimic nu e mai important în lumea asta decât propria credință în justețea acțiunilor tale. Această credință îți dă putere să depășești orice limită pe care o credeai insurmontabilă și la final îți dă sentimentul împlinirii depline.

Așa că eu continui să nu am așteptări de la nimeni, deoarece nu-mi doresc să fiu înconjurat de sclavi ai propriilor mele păreri, opinii, hachițe, toane ci indivizi capabili oricând să plece în cele 4 zări atunci când simt că drumul lor nu mai este aici. Fiecare om plecat astfel e un om câștigat și, în cele din urmă, un om împlinit.

3 gânduri despre “Despre așteptări

Lasă un răspuns

