Îmbătrânesc

Nu e necesar să mă uit în oglindă deoarece știu cum arăt. Îmi aduc aminte ce vârstă am, dar asta nu mă îngrijorează deloc. Îmbătrânesc! Da! Ar părea complicat, dar eu nu simt asta. Eu chiar mă bucur. De altfel fiecare vârstă cu frumusețile ei. Și cum nu am prea fost frumos la tinerețe, acum e cazul să mă bucur de dânsa. A vieții, evident. După 40 de ani ce mai poate urma? 50 de ani. Și tot așa. Abia aștept să-i fac și pe ăia. Să văd cât de calm și liniștit voi fi atunci!

Și cum calm și liniștit nu am prea știut să fiu în tinerețile mele, măcar acum să mă bucur de aceste atribute ale vieții. Și zău dacă nu simt savoarea vieții. Cum cursul acesteia îl cam știu – doar mii de generații ne-au precedat – nu cred că am să am vreo surpriză de acum încolo. Știu ce se va întâmpla, așa că nu-mi rămâne decât să mă asezonez cum se cuvine cu ceea ce urmează.

Aud pe alții cum se îngrozesc că tot înaintează în vârstă și de aceea eu nu mai sfârșesc să mă minunez de asta. În loc să ia ce-i mai frumos de la noua lor etate, își tot fac griji referitor la ce-o să urmeze. Noi, oamenii, facem asta pentru că de la cei mai mari decât noi nu învățăm decât partea urâtă a lucrurilor: beteșugurile de toate culorile și singurătatea. Nu știu cum se face dar uităm de marele atu al vieții trăite și anume experiența. Fugim de ea ca dracul de tămâie, deși tocmai experiența – care se acumulează și tot se acumulează – te face să iei deciziile cele mai bune bazate pe o experiență de viață trăită și nu suptă din deget ca-n cazul pubertății.

Așa că eu sunt pregătit să mă-mbătrânesc. Pare bizar dar eu sunt liniștit. Dacă tot nu întinerim, măcar să ne acomodăm cu trăsăturile care încep să ne domine și să nu uităm aici să vorbim despre răbdare. Cum se spune că răbdarea e un dar al zeilor pe care îl au doar cei puternici, nu ne rămâne decât să ne dăm coate cu diferite somități celeste. Ce ni se poate întâmpla decât să ne cheme mai repede lângă el? Nimic! Așa că eu mă afund în bătrânețea-mi fără să mă frăsui. Frumusețea vieții constă în ai înțelege sensurile. Pe câteva sensuri am călătorit și eu. Unele erau cu restricții de viteză, altele aveau accesul interzis. Dar nu mă las. Tot îl nimeresc eu până la urmă pe cel care trebuie. Totul e să continui să-mbătrânesc.

4 gânduri despre “Îmbătrânesc

Lasă un răspuns

