Plimbări de vară

Iar s-a anunțat o vară secetoasă. Cu alte cuvinte va ploua mult. Cei de la ANM sunt renumiți prin prognozele lor alandala. Măcar acum nu e cald. E bine. 25 de grade la amiază mi se pare o temperatură eminamente plăcută care te-ndeamnă la mișcare, la plimbare prin oraș. Plimbare per pedes, bineînțeles. Cine spune că nu ai ce vedea prin urbea noastră de două ori capitalistă se înșală amarnic.

Păi la tot pasul, printre blocurile comunistoide, cu trăsăturile lor anoste, se văd clădiri demne de toată atenția. Și zău dacă astea din urmă nu merită osteneala de a fi studiate. Dacă excludem blocurile de 4 etaje, ițite în cartierele de case, ridicate de diverși conlocuitori cu trecut în căruțe de coviltir și care fac viața riveranilor un infern, chiar că merită să te benoclezi în stânga și dreapta. Chiliman să trăiască! I-a făcut și pe ăștia oameni. Și ce oameni! Au ajuns miezul în acest sector și zău dacă meritau atâta stimă. Dar unde banul e, totul e.

Nu știu cum li se par unora Bucureștii, dar pe mine fiecare incursiune pedestră îmi spune multe despre fiecare clădire în parte. Și nici nu e necesar să te deplasezi în zona centrală. Nu! Chiar în zona în care stau, pe o rază de 10 kilometri se înghesuie atâtea lucruri interesante încât nici nu are rost să să părăsesc zona. Profit și de vremea blândă ca să stau cocoșat, uitându-mă la mai toate casele care mi se ridică în cale.

Nu sunt deloc atent la oameni. Mă opresc din loc în loc să admir ceea ce văd. Pe o stradă se-nghesuie atâtea stiluri arhitectonice încât, cei de la Arhitectură, și-ar putea ține cursurile aici, în natură. În funcție de pricopseala proprietarilor, fațadele sunt sau nu bine întreținute. Fiind predominant zonă de case, circulația nu e prea intensă, așa că farmecul fiecărui loc iese mult mai ușor în evidență.

De fiecare dată când îmi fac rondul, mă simt contemporan cu cei care au ridicat fiecare casă. Încerc să înțeleg mult mai bine prin ce a trecut acest oraș și încerc să mă conving că încă e timp de fapte interesante. Dacă ai sta să asculți povestea din spatele fiecărei case, ți-ai da seama ce lucruri minunate s-au petrecut acolo în ultimi, poate, 100 de ani și ai fi și tu mândru de trecutul acestei țări, așa cum sunt eu. Promit să nu mă opresc aici. Mai sunt atâtea case superbe de văzut.

3 gânduri despre “Plimbări de vară

Lasă un răspuns

