Despre o actriță

Ceea ce va urma nu este adevărat. E doar parte din imaginația mea. Pe actrița despre care vine vorba în rândurile de mai jos am remarcat-o ca din întâmplare. Mi-ar fi fost dificil să nu-mi sară în ochi. La doar 1,59 m și 88 kg e greu să nu ieși în evidență. E ca și cum ai fi blestemat să te remarci chiar dacă nu faci nimic. Ocupi suficient spațiu, mai mult în planul orizontal, pentru că tu să fii reperat de către cei din jur care vor să înainteze pe direcția pe care te afli și tu.

Dacă ar fi fost doar formele geometrice în discuție nu mi-ar fi trezit deloc interesul. A fost suficient să deschidă gura, dând frâu liber unui fluviu de obscenități în engleză, pentru a mă convinge de talentul eu actoricesc. Și tocmai din acest motiv, de fiecare dată când o văd simt în mine un junghi aproape mortal. Obezitatea asta aproape morbidă a sa poate să-i vină de hac înainte să-și termine diatriba de brișcar american.

Oriunde o vezi, oriunde apare, ea e o pată de culoare într-o continuă mișcare, ca un petrolier prins într-un tangaj. Greutatea ei fizică nu o împiedică să-și impună greutatea actoricească. Timbrul vocal un pic pițigăiat, fața expresivă și mișcările accelerate o transformă într-un dinam, făcând o profundă reclamă supraponderalilor. Aproape că ai crede că e cool să fii pufos ca o cocă și energic ca un titirez. La câtă mișcare are parte în fiecare film ajungi să te și miri cum de nu a ajuns silfidă precum Angelina Jolie sau Calista Flockhart.

Cel mai mult mă surprinde faptul că în toate filmele arată la fel și fizic și comportamental. Dacă nu dă drumul la șuvoiul de imprecații nu o mai recunoști, devine plată (ce ironie) precum orice actor antitalent din galeria, des pomenită de mine, care-i are ca mascotă pe Brad Pitt și George Clooney. După ce a făcut atâta propagandă limbajului de cartier, aștept să văd o mică evoluție la ea. Nu de alta, dar nu-ți trebuie cine știe ce cunoștințe pentru a manevra într-un stil destoinic cele mai deșucheate cuvinte din patrimoniul subcultural mondial. La cât talent are ar fi păcat să rămână în istoria filmului ca actrița care a înjurat până și-a dat duhul.

Un gând despre “Despre o actriță

Lasă un răspuns

