Mi-a murit feedback-ul

Eu nu mai dau feedback! Era o vreme când dădeam. Era ceva spontan. Dacă simțeam că mă pricep la ceea ce vedeam înaintea ochilor mei, spuneam ce gândeam. Dacă nu mă pricepeam, tăceam ca Ismail, din „Toate pânzele sus”. Dar acum nu-mi mai dau cu părerea absolut deloc. Mai ales când primesc un formular de feedback numit pompos 360 de grade. Nici nu-l bag în seamă. Poate fi și 720 de grade, poate fi și formular de feedback 3D, că pe mine nu mă mai interesează.

Lehamitea asta, disprețul acesta aproape funciar, mi l-au trezit tocmai cei care s-au gândit să sistematizeze feedback-ul. Adică dumneata nu-ți mai dai cu părerea într-un mod spontan ci într-unul organizat. Răspunzând la un set de întrebări care mai de care mai năroade, pentru ca la final să-ți dai seama că nu ai penetrat cu mintea tainele ascunse ale feedback-ul instituționalizat. Prin urmare tu, care erai de-o spontaneitate crasă, constați că punctul tău de vedere nu face două parale, deoarece iese dincolo de culoarul strâmt trasat de normativele care stau la baza feedback-ului luat într-un mod științific.

Această preocupare de-a prinde în cadre stereotipe fiecare gând, respirație, chiar și dat din pleoape, mă plictisește totalmente. Mai mult decât atât, știința feedback-ului mi-a readus în memorie un filmuleț cehoslovac văzut de mine pe vremuri imemoriale, adică în momentele copilăriei mele. Iată pe scurt despre ce era vorba în cea de-a 7 – a artă. Acțiunea se petrecea pe vremea autorităților cezaro-crăiești, adică a dublei monarhii austro-ungare. Un nene bătea într-un mod organizat o tanti pe malul unui râu. Pe malul celălalt se plimba un alt nene. Auzind țipetele disperate ale femeii sau poate forța loviturilor ce se propagau în toate direcțiile, plimbărețul nostru nene înșfăcă un cataroi (piatră de mari dimensiuni pentru profani) și-l direcționă către nenea bătăușul. Într-un mod uluitor, obiectul zburător își atinse ținta, băgând-ul pe altoitorul de femei într-o groapă de pe malul râului și de acolo direct în spital.

Așa cum stă bine unor autorități cezaro-crăiești, polițistul din sat începe ancheta pentru a descoperi huliganul care a distrus o relație solidă ce se-nfiripa între cele două personaje. Toți bărbații din sat sunt anchetați și aduși pe malul râului pentru a reconstitui actul criminal. Toți sunt puși să arunce pietroiul peste râu, dar toți eșuează lamentabil spre deziluzia unui cârd de femei dornice să intre și ele în rând cu lumea.

Eroul nostru, văzând neputința autorităților anchetatoare, se duce la fața locului și-și recunoaște mârșava faptă. Pe loc i se plasează în palme arma crimei, explicându-i-se necesitatea reconstituirii actului petrecut atunci. Nici una nici două, omul nostru trimite pietroiul pe malul celălalt, într-un cor aprobator de suspine al femeilor nemângâiate. Polițaiul năucit îi spune că deși a aruncat peste râu, nu a procedat regulamentar. El văzuse la liceu aruncarea greutății. Dar omul nostru nu a aruncat corect, așa că este pus să o mai facă o dată. Cum el știa să arunce pietrele într-un mod țărănesc, deci neolimpian, eșuează de această dată. Ba mai mult decât atât, își scăpă pietroiul peste picioare. Polițaiul, supărat de nenea care pune bețe în roate organului aflat în exercițiul funcțiunii, îl bagă pe omul nostru la beci pentru câteva zile, pentru a-i intra mințile în cap. Morala poveștii era una simplă. Când faci un bine, fă-o anonim. S-ar putea să fie mulți care să-ți conteste faptele.

Așa că eu m-am învățat minte. Nu-mi mai arde de feedback-uri câte zile oi mai avea! Așa-mi trebuie dacă n-am fost la olimpiadă când eram mic. Din cauza asta mă comport așa cum știu eu, adică țărănește. Arză-l-ar focul de feedback!

Un gând despre “Mi-a murit feedback-ul

Lasă un răspuns

