Ce înseamnă să fii loial

Mi-a fost dat să aud de multe ori oameni importanți sau nu vorbind despre loialitate. Ce m-a surprins aproape de fiecare dată a fost faptul ca ei doar vorbeau despre loialitate, dar nu și acționau în același sens. Cred că avem o problemă cu loialitatea asta. Noi vedem loialitatea, o percepem și o înțelegem doar în planul imaginii. Noi acționăm ca și cum loialitatea mea față de o idee, față de un grup de oameni sau față de o organizație trebuie să fie imediat observabilă de cei care ne înconjoară.

Din acest motiv acționăm foarte mult în planul imaginii, să se vadă, să se știe că eu, tu, el și ea suntem loiali. Pentru noi loialitatea e aproape un obiect și, ca orice obiect, el trebuie dat din mână în mână, ca să-i convingem pe toți. Ceva de genul, ia uite-l și pe ăsta ce loial e el! M-a convins! Așa că pot dormi liniștit! Uite un om cu adevărat loial!

Acțiunea asta, doar în planul imaginii, a ajuns să mă plictisească destul de mult. Nu cred în demonstrații atunci când vine vorba de loialitate. Cred doar în fapte care se petrec în timp, pe tăcute, prin demonstrații care nu-și cer spectatori cât mai numeroși. De aceea cred în oameni care nu au efuziuni de emoții creatoare la fiecare colț de stradă pentru a-mi arăta mie cât de important sunt eu pentru el sau ea. Cred în oamenii care acționează fără a mă asurzi cu loialitatea lor la fiecare picătură de ploaie.

Din acest motiv cred în oamenii care nu cântăresc circumstanțele în funcție de avantajele pe care le pot obține ci în lucrurile pe care le pot face fără să se gândească mereu la beneficiile palpabile. Cred în oamenii care nu simt nevoia să-ți arate la sărbători că te prețuiesc ci se comportă zi de zi ca și cum prezența lor e un lucru firesc, aproape banal.

Așa că eu stau în banca mea și nu mai aștept nimic când vine vorba de loialitate. Loialitatea e singurul lucru care nu are nevoie de demonstrație. E acel lucru care există atunci când nu se vede. Atunci când loialitatea e vizibilă înseamnă că am ajuns prea importanți și, din acest motiv, cei slabi de îngeri, simt nevoia să se asigure că noi le-am remarcat-o. Pe ea, pe loialitate, că doar nu pe mine! Și cum eu cred doar în loialitatea în idei, în principii, tac, nu zic nimic, căci niciun om nu s-a transformat până acum într-un principiu sau idee. Loialitatea nu se vede. Loialitatea e anonimă…

Lasă un răspuns

