Nu-mi mai bat capul…

De fiecare dată când privesc în urmă nu pot spune că am realizat cine știe ce. Dar asta nu mă împiedică să privesc relaxat viitorul. De altfel ce-ți faci cu mâna ta se numește viață personală. Din toate zbaterile trecutului îmi dau seama cât timp, energie și oameni am consumat încercând să-i conving pe orișicine cine sunt și ce vreau. Așa că m-am repliat. Nu mai fac asta. Nu-mi mai bat capul.

Nu-mi mai bat capul pentru că ar însemna să-mi toc energia pozitivă pe cauze care nu sunt ale mele. Mai recunosc că nici eu însumi nu am prea multe cauze personale, dar totuși, să te consumi pentru că se găsește mereu cineva care să te sece de energie nu e cea mai mare realizare în viață. Așa că nu-mi mai bat capul cu ei.

Nu-mi mai bat capul cu cei ce doar îmi zâmbesc și-mi vorbesc doar de un singur lucru, fie el personal, profesional sau global. Oamenii unei singure cauze sunt periculoși pentru că scanează lumea înconjurătoare pentru îndeplinirea visului lor de aur. Prea mulți regi Midas pentru atât de puțin aur. Iar eu n-am chef să fiu combustibil pentru nimeni. Așa că nu-mi mai bat capul.

Nu-mi mai bat capul cu cei care vor mereu să fie primii în tot și în toate, chiar dacă sunt mânați de cele mai bune sentimente. Dacă te spargi în prea multe, ajungi în cel mai bun caz piese de lego într-o continuă transformare și mie nu-mi plac multe lucruri începute și niciunul terminat. Mai bine un lucru bun decât o sacoșă doldora de bune intenții. Așa că nu-mi mai bat capul.

Nu-mi mai bat capul cu cei ce dau sfaturi. Sfaturile nu se dau, se cer. Și apoi cine poate să te ghideze prin viață când pentru fiecare problemă există o singură soluție și aia zace bine ascunsă în tine. Nu-ți rămâne decât să te cunoști, să te accepți așa cum ești și apoi să-ți urmezi propriul drum. Știu că uneori e nașpa, dar soluțiile altora nu vor funcționa niciodată în cazul tău. Așa că nu-mi mai bat capul.

Nu-mi mai bat capul cu cei care vor să-i mulțumească pe alții. Asta arată că nu sunt mulțumiți de ei înșiși. Și e tare greu să construiești până și o amărâtă de șandrama cu cineva care-și caută liniștea dincolo de propriul suflet. E o muncă de Sisif cu rezultatele corespunzătoare. Așa că nu-mi mai bat capul.

Nu-mi mai bat capul deoarece sunt conștient că sunt responsabil pentru propria mea viață și că nimeni nu poate fi tras la răspundere pentru planurile mele sucombate prematur. Nu-mi mai bat capul pentru că nu mai caut să mă regăsesc în alții ci caut să găsesc în alții compatibilități cu idealurile mele. Nu-mi mai bat capul pentru că nu doresc să schimb pe nimeni. A schimba un om echivalează cu modificările climatice. Consecințele pot fi incalculabile și întotdeauna imprevizibile. Iar eu nu vreau să fiu tras la răspundere pentru că las în urma mea oameni cu idealuri degradate. Pentru fiecare „nu-mi mai bat capul” eu mă simt mai liber și mai liniștit. E așa cum vedeam viața când eram mic. Mai aproape de orice, cu ochii mei mari…

2 gânduri despre “Nu-mi mai bat capul…

Lasă un răspuns

