Cutremurul care n-a venit

Cică ieri a fost cutremur. Eram acasă dar nu am simțit nimic. Asta da culme a nesimțirii. Când vine vorba de cutremur nu am multe să explic. N-am prins niciun cutremur major, așa că nu știu cum anume ar trebui să mă îngrozesc. E suficient să mă uit în ochii mamei ca să înțeleg ce sentimente atavice stârnește acesta în oameni. De fiecare dată când vorbește despre cutremurul din 1977 ochii ei devin din ce în ce mai mari, așa că mă îngrijorez să nu-i cadă cumva din cap. Mama ține minte cu exactitate ce film rula la televizor atunci: bulgărescul Dulce și amar. Bănuiesc că nimeni nu are tupeul să-l dea din nou de teama unui cutremur catastrofal.

Îmi aduc aminte de un singur cutremur mai hotărât, petrecut la un miez de noapte. Nu înțelegeam cine mă legăna cu atâta hotărâre. M-am dumirit despre ce e vorba în vreo 10 secunde. Cutremurul a mai durat alte 20, timp în care am stat nemișcat în pat. Nu m-am dus sub tocul ușii, spunându-mi că, la etajul 8, dacă se prăbușesc plafoanele, e greu de crezut că tocul ușii rămâne neatins. Că doar n-om fi în desene animate. Apoi m-am culcat gândindu-mă dacă mă mai trezesc.

Acum mă pregătesc de culcare și mă gândesc ce păcat că televiziunile de știri n-au timpul necesar pentru a băga în seamă un cutremur de 4.6 grade pe scara Richter. De când DNA-ul arestează pe bandă rulantă, sub sloganul: Să dăm țării cât mai mulți pușcăriași, televiziunile nu mai prididesc să ne vorbească despre cei care se fac de 25 de ani că ne conduc, în timp ce fură în 3 schimburi, după sloganul: conduci o dată, furi de 8 ori. Anunțarea arestărilor la televizor seamănă bucățică tăiată cu prezentarea recoltelor record de pe timpul lui Ceașcă. Aceeași pasiune și surprindere totală descopăr pe chipurile crainicilor. Și unii și alții sunt la fel de buni actori, ceea ce demonstrează că teatrul românesc nu va muri niciodată.

Pentru o îmbunătățire a performanțelor, adică pentru depășirea planului la arestări, propun ca DNA-ul central să se mute la Palatul Victoria, iar cele județene în primării sau consilii județene. Așa nu mai cheltuie procurorii benzina să-i care pe politicienii noștri minunați. Și cum am auzit că Beciul Domnesc e plin cu vinuri de soi (recte hoții hoților), subsolurile clădirilor amintite pot fi amenajate ca pușcării. Așa politicienii noștri se vor simți ca la muncă. Că tot se laudă ei cum se sacrifică pentru binele nostru.

Revenind la cutremurul de aseară mă gândesc că ar fi păcat să avem parte de unul prea nervos. Tot centrul vechi al Bucureștilor s-ar duce de râpă, așa cum se duce marmelada atunci când o scoți din cutie. Ar rămâne țara fără o armată de bețivani patentați, de ar da industria de spirtoase faliment. Și ar fi păcat. De unde ar mai strânge statul taxe pe viciu?

Cutremurul acesta care nu a venit seamănă cu drobul de sare al lui Creangă. Ne isterizăm că va veni și ne va omorî dar nu facem nimic ca să-i reducem efectele. Măcar să construim mai zdravăn și mai puțin în zonele cele mai amenințate seismic. Dar noi nu și nu! Vrem să construim doar acolo unde amenințarea e mai mare. Speranța mea lăuntrică este ca DNA-ul să-și desăvârșească opera, arestarea întregii subclase politice, înainte ca noi toți, indiferent de vină, să avem aceeași soartă sub mormanul de moloz. Fiind un optimist incurabil îmi dau seama că până la marele cutremur mai e ceva timp. Prin urmare, înainte să adorm dau pe știri să văd recoltele record la hectar, pardon, ultimele arestări neanunțate până mai ieri. E frumos la noi! Și mă cutremur!

3 gânduri despre “Cutremurul care n-a venit

  1. ce cutremur să mai vină, că suntem într-un cutremur permanent….măcar cel de la mama natură sa ne lase în pace….apoi când îl mai vedem la TV pe acel Mărmureanu….nume predestinat care cu părerile lui , uneori te înmărmurește….mi a plăcut mult titlul tău “Cutremurul care n-a venit”…zi frumoasa cu mult spor sa ai

Lasă un răspuns

