La halba de bere

Iată-mă-s și-n Berăria H. Locul construit pentru etalarea marilor realizări ale perioadei comuniste a ajuns tăpșan pentru expunerea marilor realizări ale perioadei capitaliste: consumul. Păi ce-am mai produs noi în ultimii 25 de ani decât nimic. Prin urmare hai la bere în Berăria H! Imensitatea aia e locul ideal pentru băutul unei beri alături de alți 999 de hăndrălăi. Am senzația că am coborât într-un staul. Mese lungi ca la serbările câmpenești domină construcția. Hectare de mese, doar cât vezi cu ochii, iar deoparte și de alta a acestora nu te-ntâmpină decât fini cunoscători ai artei culinare, mai ales că aici prestează un mare chef. De altfel era nevoie de așa ceva pentru răsucitul cartofilor și a cefelor de porc în tigaie.

Cred că Ceaușescu ar fi fericit dacă ar vedea Berăria H. Toată viața lui a militat ca noi să mâncăm din aceeași oală. Aici chiar asta se-ntâmplă. Mă și mir că nu există o halbă imensă din care să bem cu toții, ca o formă supremă de socializare. Zgomotul produs de gâlgâieli și de dinții care sfâșie carnea fac să te simți ca-ntr-un abator. Toți mesenii nu mai prididesc să hăpăie din toate recipientele puse în fața lor ca într-un concurs de mâncat plus băut viteză sau ca la o ultimă masă a unui condamnat la moarte.

Dacă nu mai ai ce îmbuca sau bea, nu-i problemă. Oriunde te-ai uita nu vezi decât străchini și halbe. E un dute-vino continuu. Nimeni nu stă locului aici. Ce să mai zic de fumul de țigară. Acesta face front comun cu toți mesenii. Nu contează că tavanul e la 30 de metri deasupra capului tău. Din cauza faptului că e open space miroși ca și cum ai stat într-un horn. Asta nu e berărie, e hypermarket de consumat mâncarea. Eu mă și mir că marilor lanțuri de magazine nu le-a trecut prin minte să vândă mâncare pe care s-o consumi pe loc. La cât de hămesiți suntem noi după 45 de ani de comunism sigur dau ăștia lovitura cu noi.

La o asemenea hardughie de prizat berea și băile sunt pe măsură. Când intri acolo te simți ca-n grajdurile lui Augias. Sunt atât de mari încât nu crezi până nu le vezi. Și e păcat să le vezi. S-ar putea să fii marcat. După ce ieși de acolo te și miri cum de-ți mai place berea. Dar nu contează. Toți cei 999 de meseni pe care nu-i cunoști te așteaptă să mai cinstească o bere cu tine, tu, al miilea prieten al lor.

După ce plec de la Berăria H îmi spun că le-am văzut pe toate. Chiar pe toate! Ce s-ar mai putea inventa în materie de bere? Poate doar berea la lighean sau berea la sac de plastic de 20 de litri. Ultima s-ar vinde doar vara și s-ar mula perfect pe greabăn pentru a ține răcoare, în zilele pârjolite de soare, pe drumul de la hypermarket până acasă. Așa că nu-mi rămâne decât să mă apuc să trag de fiare. Consumul de bere cere sacrificii.

Un gând despre “La halba de bere

Lasă un răspuns

