Gala Femeia anului – „Unde sunt bărbații?”

Sunt deja câțiva ani de când asist, e prea mult spus particip, la Gala Femeia Anului, ținută într-unul dintre cele mai elegante hoteluri din București. Ca de fiecare dată mă prezint la locul cu pricina cu ceva vreme înainte de începere, pe de o parte pentru a nu a trage atenția asupra mea, iar pe de alta pentru a avea o imagine de ansamblu despre gală.

Intru în clădirea acoperită de marmură doar în costum, din dorința de a nu mai pierde timp la garderobă. Din nou remarc locurile amenajate pentru servirea băuturilor de orice fel. Lumea începe să se adune. Intru în vorbă cu câteva domnișoare și nici nu-mi dau seama când zona se transformă într-un furnicar. Am un sentiment ciudat… Deși 99% dintre persoane sunt de sex feminin simt că testosteronul se lăfăie în 99% din încăpere. Dau o raită cu privirea și-mi dau seama că multe dintre doamne și domnișoare sunt femei – mascul alfa. Simt în jurul meu mai multă energie masculină decât la o partidă de rugby (în 15 și nu în 13). Timiditatea mă acaparează.

Fiind un moment de celebrare a femeii și a realizărilor sale, lumea e destul de zglobie. Contribuie la asta și paharele de vin din cele 3 culori. Inclusiv eu mă simt bine. Am în mână un pahar de apă plată. Intrăm în sală. Mă aşez într-un colț. Nu casc. Semn că nu m-a deocheat nimeni. Aici nu-i ca la mall.

Evenimentul se lasă așteptat, ceea ce-mi dă răgazul să mă întreb de ce sunt așa de puțini bărbați la un eveniment dedicat femeii. Să fie de vină invidia sau faptul că bărbații au rămas acasă să aibă grijă de copii? Greu de crezut varianta numărul 2 deoarece în sală am văzut câțiva copii șturlubatici. Oricum celebrarea femeii în lipsa bărbatului mi se pare ca o nuntă fără mireasă.

Evenimentul începe. Amfitrioana, deci o femeie, introduce pe scenă doamnele anului și alți invitați. Mă gândesc cum ar fi fost cu un amfitrion. Oare ce e mai frumos? Celebrarea femeii de către femei sau celebrarea femeii de către bărbați? Din când în când atenția îmi este distrasă de către domnișoarele care ies din sală pentru a-și reumple, lor și suratelor de scaun, paharele de vin. Semn că evenimentul este foarte interesant sau că vinul e întotdeauna bun când e gratis.

Timpul zboară, pe scenă se perindă femeie după femeie și poveștile lor de viață și-mi dau seama ce impact ar avea realizările lor dacă ar fi mai mulți bărbați care să le recunoască meritele. Dar e greu cu bărbații ăștia. Prea mult testosteron în sală și bărbați ioc! Cred că de la testosteron li se trage. La un moment dat mă retrag și eu, hotărât să nu disturb echilibrul din încăpere. Dacă stau bine să mă gândesc nici nu aveam cum. Oricum, am fost intimidat de la început. Voi veni și la anul. Asta e sigur.

Un gând despre “Gala Femeia anului – „Unde sunt bărbații?”

  1. Nu stiu ce femela sunt, alfa sau omega, dar petrecerile doar intre femei, cum sunt cele de 8 Martie, ma fac sa stau acasa. Nu-mi place sa vad atatea femei la un loc. :)))

Lasă un răspuns

