Niște ignorați

Sincer vorbind niciodată nu m-am gândit la viața pe care o duce un fumător. La mine în familie se fumează, dar asta nu înseamnă că acest lucru s-a prins de mine. De altfel lista e mai lungă. Dar nu despre mine este vorba ci de cei care își țuguie buzele în fiecare zi în căutarea fumului care să le invadeze plămânii.

Mă revoltă faptul că nu se preocupă nimeni de soarta lor. Credem că e suficient că le-am amenajat un loc în aer liber în care să-ți practice viciul și nu ne mai interesează dacă asta e bine sau e rău. Nu ne gândim niciodată la ce chin se supun fumătorii zi după zi. Pentru a beneficia de fumul izbăvitor au de înfruntat vitregiile naturii. Primăvara și toamna mai treacă-meargă, dar iarna și vara soarta le este de-a-dreptul crudă. Acum e iarnă și pentru asta trebuie să suporte frigul pătrunzător, uneori și un vânt tăios care, pe deasupra, le consumă și din țigări. Păi așa se duc pe apa sâmbetei multe pachete de țigări. La cheltuielile suplimentare ale unui fumător nimeni nu se gândește. Trist!

Apoi vara statul sub soarele dogoritor e ca o condamnare lentă la moarte. Cum să stai și să fumezi afară când termometrul arată minim 40 de grade? Cum să ieși la fiecare 30 sau 60 de minute când știi că te podidește o căldură năucitoare precum cea dintr-un furnal? Dar bietul fumător își înfruntă destinul riscând cele mai urâte insolații, căderi de calciu, atacuri de inimă sau cerebrale pentru a beneficia de avantajele unei țigări de calitate.

Dacă am ști noi, cei care în ignoranța noastră trecem zilnic nepăsători pe lângă o mulțime de tabaciști, la câte riscuri se supune un fumător, cu siguranță am lupta pentru condiții mai bune pentru fumat. Am cere într-un mod radical ca fumătorii să-ți poate exercita viciul în orice loc și-ar dori ei. Chiar și în nasul nostru dacă asta îi ajută să facă rotocoalele perfecte. În plus, pentru că în ultima vreme am învățat să militez, promit să mă apuc de fumat. În condițiile în care am pierdut câțiva ani din viață nefumând voi trece direct la trabuc. Sper să nu mă-nec…

3 gânduri despre “Niște ignorați

  1. Eu sunt de acord . Fumatorii au aceleasi drepturi cu ceilalti, ba ar trebui sa primeasca si despagubiri, cei cu multa vechime, pentru ca nu existau atentionari ca fumatul da dependenta . Sa punem de-un miting ? :)))

  2. Mi-e milă de ei (aiurea 😉 ) dar şi de mine mi se rupe sufletul! Poate pe undeva se compensează acea abstinenţă juvenilă şi rezistenţă în faţa tentaţiilor. Am răbdat noi atâtea miştouri şi excluderi din gaşcă, dar uite-acum avem cădură şi aer condiţionat. Şi râdem acum, la urmă şi normal, mai bine, la geamul ce ne desparte de nefirescul situaţiei. Am suferit destul! Acum e rândul vostru! Fi-r-aţi voi cu ţigările voastre, cu tot!… 🙂

Lasă un răspuns

