Sărutul

Știu. Toți cam facem la fel. Sărutăm. Uneori chiar în draci. Cel mai mult ne place sărutul de sărbători. Atunci beneficiem de săruturi industriale. Toți cei pe care îi știm dau să ne sărute. Se pare că nu putem trăi fără săruturi. Le dăm pe toți obrajii fără deosebire de nimic. Cred că aici e problema. Din acest motiv ajungem să mimăm sărutul. Cum eu nu sunt un mare fan al actoriei emoționale mă simt un pic jenat să mă apropii de obrajii cuiva și să mă prefac că-i pup cu foc, țuguindu-mi buzele și scoțând pe gură un sunet de dop de șampanie. Eu când sunt pus în postura de a pupa, chiar o fac și nu mă gândesc că persoana care doar a vrut să mimeze fericirea revederii cu mine e apoi îngrijorată. Și-a asumat un risc fiind falsă, păi să-și asume și un risc medical, tată!

Eu înțeleg să fim atât de intimi cu persoane cu care chiar suntem apropiați. În rest nu e decât o simplă formalitate a ipocriziei. Intrăm într-un teatru al absurdului, în care ambele părți, conștiente de falsitate, practică totuși neprincipialul sărut. Dacă cineva ne-ar spune să ne aruncăm în cap pentru că așa e eticheta socială, oare chiar am face-o? Nu simt nicio plăcere să mă pup cu toți oamenii cu care interacționez. Și cred că și viceversa e valabilă. Dacă doar ne-am respecta și ne-am ține cuvântul unul față de altul ar conta infinit mai mult decât mimarea sentimentelor pe toate fețele care se declară fericite la vederea noastră.

Și ar mai fi ceva. În perioada asta din an circulă prin aer o groază de viruși. Nici nu-i mai pun la socoteală pe cei de calculator. Păi e posibil așa ceva să contribuim la dezvoltarea bolilor cu transmitere orală? Cine practică iubirea asta nestăvilită cu toată lumea ar trebui să fie declarat virusofil și ținut în carantină pe perioada oricăror sărbători. Măcar așa nu am mai fi obligați să ne luăm prea multe doze de ipocrizie.

4 gânduri despre “Sărutul

  1. Acum ca ai adus vorba, am observat ca oamenii se pupa sau se saruta (cum doriti sa ii spuneti) doar de sarbatori. Ciudat lucru.

Lasă un răspuns

