3 generații

Mă sună mama. Ea mă sună când vede o știre negativă la televizor. O întreb fără înconjur ce a văzut. Râde și-mi spune că a văzut un accident în capitală. Mama mea face parte din generația W, zic eu, adică cei născuți în anii 50, 60 și spun asta pentru că eu am fost inclus, fără voia mea, în generația X (născuții în anii 70, 80).

Caracteristica generației W este îngrijorarea fără preaviz. Sunt oamenii care pun răul mereu înainte, ca un fel de airbag ce nu se deschide niciodată. Aici găsim mulți oameni valoroși, dar care își cunosc vârful nasului. Au trăit prea mulți ani în comunism și de aia nu prea au încredere în nimeni și mai ales în ei. Privesc viața printr-o lentilă groasă și neagră. În general satisfacțiile sunt puține și nu țin mult. De aia o atitudine rezervată față de orice este una des întâlnită la ei.

O altă caracteristică a generației W este suspiciunea. O credință aproape oarbă în teoria conspirației. Dacă nu le merge bine, altcineva este de vină. Ei au făcut totul pentru ca lucrurile să iasă bine. În accepțiunea lor a face înseamnă a gândi, dar nu a spune, pentru că dacă ai spus, nu se mai îndeplinește. Și apropo de asta, mama a fost la vot și a votat cu cineva mai blond din naștere. Când am întrebat-o la telefon pe cine a ștampilat, mi-a zis mai mult în șoaptă numele. Să nu o audă cineva și să-i facă rău. Acel cineva poate fi oricine, de la un vecin din bloc până la maleficele servicii secrete care ne ascultă telefoanele.

Cum spuneam, fac parte din generația X, adică sunt alături de o grămadă de oameni în puterea creației, care au cunoscut comunismul în copilărie și acum se caracterizează printr-o sete fanatică de muncă. Sunt acei oameni care nu spun nu niciodată. În cel mai bun caz spun nu propriilor familii pentru că mai au ceva de făcut la slujbă. Setea asta de muncă este explicabilă deoarece amintirile din copilăria comunistă sunt un puternic argument pentru și mai multă muncă. În general cei care decid destinele economice ale României sunt mulțumiți de membrii acestei generații

Cei din generația X sunt mereu ocupați, au fețe grave, ca și cum de munca lor (făcută mai nou prin laptop, telefon inteligent etc) stă legat destinul nației. Sunt cei care construiesc acum capitalismul fără nici un fel de regrete. Sunt cei care nu mai au timp să se implice în nimic pentru că ei au prins marele val al schimbărilor din anii 2000 și nu vor să piardă șansa care li s-a dat. Pentru ei totul e un vis. În copilărie au depus jurământ de credință ca pionieri sau uteciști, acum depun jurământ de credință banului. Pentru Generația X partea materială contează cel mai mult și e greu să o contrazici știind de unde vine.

Urmează generația Y (cei născuți începând cu anii 90). Sunt total decomplexați. Nu au trăit în comunism și ca urmare au sărit peste etapa distrugerii bucuriei de a trăi. Sunt foarte centrați pe ei înșiși, dar au și un puternic spirit de solidaritate. Ciudat, nu? Au încredere în ei înșiși și din acest motiv nu ezită să-și spună părerea pe orice temă. Din acest motiv sunt considerați dificili. Comunismul căzând, nu a avut cine să le sădească sămânța supunerii.

Generația asta Y, neavând nicio legătură cu ce era înainte de 1989, este cea care va schimba fața României, pentru că ei, fiind dezinhibați, nu știu că multe lucruri nu se pot face. Și le vor face. Și abia apoi vor afla că ceea ce-au făcut nu se putea. E singura generație care nu știe de frică. Nu au avut timp să o experimenteze. E adevărat că părinții și bunicii lor (X-ii și W-ii) încearcă să le spună cât de grea e viața. Dar nu prea au succes pentru că le lipsește argumentul suprem, dictatura.

Și uite așa sunt înconjurat de 3 generații. Sincer, nu știu din care fac parte. Depinde pe cine am în față. Sunt în cel mai bun caz un amalgam din toate trei. Asta mă ajută să fiu contemporan cu fiecare. Mie îmi plac toate. Am ce învăța de la fiecare în parte. Era să uit! Mama îmi spune mereu să am grijă cu cine vorbesc, că oamenii sunt răi și să-mi țin gura. Eu nu știu dacă am reușit să-i urmez sfatul. Sincer, nici nu știu dacă am încercat.

4 gânduri despre “3 generații

  1. Imi place mult generatia de dupa 90, si prin atitudinea lor parca ar intretine spiritul tanar si celorlalte generatii .

Lasă un răspuns

