Cea mai îndrăgostită fată din lume

A venit la mine val-vârtej. Ce spun eu că a venit, mai degrabă a năvălit! Nici nu am reușit să deschid gura, noroc că apucasem să pun ceva pe trupul personal, altfel nu eram o gazdă desăvârșită. Și-ncepe să turuie că doar eu o pot ajuta, că așa a fost mereu, că e total nefericită, dar că a văzut luminița de la capătul tunelului, adică pe Marian. Așa, si? Ce treabă am eu cu Marian? Nici nu-l cunosc. Nici nu o interesează acest amănunt lipsit de importanță după părerea ei. Mă imploră să o ajut, pentru că ea știe că eu o pot ajuta. Știe ea foarte bine că am ajutat și alte fete. Care alte fete?! În fine!

Bunica mi-a spus să nu mă pun cu nebunele și acționez în consecință. O las să turuie totul despre Marian. Cred că a vorbit vreo 2 ore, timp în care m-am oglindit în ochii ei migdalați, gândindu-mă la ale mele. Vii, da? Atât am auzit. Era finalul. I se uscase gâtul de la atâta vorbit, precum Ilie Dobre în zilele lui bune. Am încuviințat că n-aveam ce face și am ieșit din casă împreună cu cea mai îndrăgostită fată din lume.

Nu mi-a spus unde mergem, dar am mers. Și uite așa am ajuns într-un gang din centrul vechi, numai bun pentru cei mai înrăiți rockeri. Am intrat înăuntru, dar nici acum nu știu unde am intrat. Fumul gros nu se mai ridica spre tavan. Acolo nu mai era loc. Zăcea direct peste tot. Se fuma de toate, dar mai ales blonde, alea care te lasă fără de plămâni chiar si dacă nu fumezi. Ne-am așezat la o masă mai spre baie. De acolo din când în când venea câte un damf oribil, dar care făcea o breșă în fumul din interior.

Cu ochii lăcrimând involuntar, tind să cred că păream un romantic și, tușind mai ceva ca un joagăr, am întrebat-o dacă Marian sosește înainte fatalului meu final. De la atâta fum eram ca un narcoman. Treceam de la o stare la alta mai ceva ca politicienii noștri de la un partid la altul. Cam în clipa în care simțeam că nu mai văd și nici nu mai pot mirosi nimic, intră în încăpere un tip la vreo 30 de ani, tatuat pe toată pielea care i se ițea pe sub costumul de piele de vită. Ci tip modern, mi-am zis. Băiatul acesta a vrut să vadă cum e-n pielea unui bou și cred că a reușit.

Horcăindu-mi ultimele clipe de viață, m-am dus spre el și, cu un curaj pe care doar gazele toxice ți-l pot da, i-am zis. Vezi fata aia de acolo? Te iubește. Dacă îți place de ea, te rog aprinde o țigară și s-o terminăm o dată că eu nu mai pot. În timp ce el își căuta pachetul de Mărășești în pantalonii boului, m-am scurs afară, în speranța că SMURD-ul mă poate ajuta, chiar și cu-n infarct.

Nu mai știu nimic despre cei doi. De o lună încerc să mă refac cu aerosoli, dar canci. Când respir ai crede că am înghit două perechi de foale. Se cutremură geamurile, iar uneori și patul. În rest e bine. M-au afumat ca pe un caltaboș, dar am eu remediul. Am sub pat pregătit un extinctor, furat din gangul înmormântat în fum. Știi vorba aia: nu iese fum fără foc… Dacă nu iau foc mă apuc de fumat… havane. Dacă mai apuc…

4 gânduri despre “Cea mai îndrăgostită fată din lume

Lasă un răspuns

