Avem şi noi nemţii noştri

La deschiderea Studiourilor Cinematografice Buftea, undeva în anii 50, Arghezi a fost invitat de înaltele oficialităţi comuniste să vadă cele mai moderne studiouri din lumea comunistă. Marele poet s-a dus la Buftea, a văzut studiourile, aparatura de înaltă clasă şi la final a întrebat: Dar nemţi aveţi?

Şi iată că după 60 de ani nn neamţ ajunge preşedintele României! O mai bună şi mai frumoasă lecţie de civilizaţie nici că puteam da celor care ne acuzau că suntem un popor primitiv. Ca o ironie a sorţii rezultatul de duminică li se datorează pesediştilor în foarte mare măsură. Dacă nu ar fi fost aceştia mai catolici decât papa cu alegătorii din diaspora la primul tur, eu cred că acum Ponta era preşedinte. Modalitatea prin care partidul-stat i-a tratat pe românii din afară demonstrează un grav complex de inferioritate din partea lor. Restricţiile impuse de partidul roşu nu doar că i-a radicalizat pe plecaţii noştri de nevoie de acasă ci i-a scos din amorţire şi pe indiferenţii de acasă. Şi uite aşa, la turul 2, am avut cu 10% mai muţi votanţi decât în primul tur. Aşa ceva nu s-a întâmplat în ultimii 25 de ani niciodată.

A mai fost o victorie a bunului simţ şi a educaţiei în faţa mârlăniei şi a minciunii. Ne-a trecut glonţul pe la ureche. Cred că Iohannis are şansa unică să ne arate că se poate face şi un altfel de politică în România, deoarece în ultimii 25 de ani am luat politica de la masa negocierilor şi am dus-o în gangul din spatele puşcăriei Rahova pentru ca toţi golanii îmbogăâiâi peste noapte să o siluiască. Minciună, hoţie, aroganţă, pomeni electorale, incultură, astea sunt toate trăsăturile politicienilor noştri.

Pe umerii lui Iohannis apasă o responsabilitate enormă. Aşteptările vor fi uriaşe, iar pretenţiile faţă de el vor pe măsură deoarece originea sa etnică obligă. În plus el trebuie să fie conştient că a ajuns preşedinte printr-un complex de împrejurări foarte favorabil.

Văzându-l, mi-am adus aminte de discursul lui Kogălniceanu la investirea lui Cuza ca Domn. Şi este atât de actual acest discurs încât îmi permit să-l reproduc aici: “Alegându-te pe Tine PREŞEDINTE în ţara noastră, noi am voit să arătăm lumii ceea ce ţara toată doreşte: la legi nouă, om nou… Fii dar omul epocei; fă ca LEGEA să înlocuiască ARBITRARIUL; fă ca legea să fie tare; iar Tu, IOHANNIS, ca PREŞEDINTE, fii bun şi blând. Fii bun mai ales pentru aceia, pentru cari mai toţii PREŞEDINŢII şi PREMIERII trecuţi au fost nepăsători şi răi…

P.S. Şi cu asta basta! Scurta mea incursiune în politica românească ia sfârşit aici. Mă întorc să-mi trăiesc propria viaţă.

Lasă un răspuns

