Prietenie

E greu să ai prieteni adevărați, dar și mai greu e să-i păstrezi. Însă cel mai dificil mi se pare atunci când îi pierzi. Cum te comporți atunci cu ei? Nu știu să răspund la această întrebare pentru că eu sunt căpos de felul meu. Dacă eu aș avea prieteni adevărați măcar cu unul în plus m-aș gândi de două ori înainte de a mă certa cu ei.

Spun toate astea pentru că am remarcat că e un dat ca la un moment dat să ne risipim diamantele (recte prietenii) pe drum, în loc să avem grijă să ni-i păstrăm la purtător. Și al naibii de mult avem nevoie de prieteni și asta pentru că suntem niște animale sociale. Ne place să fin înconjurați de oameni cu care să comunicăm, cu care să schimbăm impresii, de la o bârfă mică până la una gogonată.

Oricum ar fi, nu știu cum face, dar avem un stil inconfundabil de a ne lua adio de la toți cei care ne acceptă așa cum suntem. Și avem fiecare dinte noi piticii noștri. Eu de exemplu aș putea să-i folosesc pe-ai mei la circ. Acum n-aș vrea să-mi pun gâtul pe butuc și să mă automazilesc, dar știu că asta e o boală universală. Ne naștem singuri, trăim înconjurați de o groază de oameni și, pe măsură ce-mbătrânim în rele (firește), închidem cercul și ajungem ca la început.

Poate că și aici o fi un lucru bun. Ar trebui atunci să reflectăm la toate prostiile pe care le-am făcut și, dacă descoperim ceva interesant în mediocritatea noastră, să dăm și altora, ca să aibă la ce medita când vor fi și ei în postura de singuratici cu foștii prieteni în viață. Vorba aia: pușca și cureaua lată, ce prieteni am avut odată. A nu se înțelege că am ajuns și eu singur pe lume (de Hector Malot), dar zic și eu, după principiul: ceea ce spui cu voce tare sigur nu se va îndeplini. Oare cu ce mi-o sta mai bine la senectute: cu-n câine sau c-o pisică?

12 gânduri despre “Prietenie

  1. Prietena mea cea mai buna e Magdi…. Mi-e atat de buna prietena ca atunci cand EL m-a acaparat mi-a spus ca din acel moment: Eu ti-s tata, eu ti-s mama, eu ti-s Magdi. Si pe undeva asa s-a intamplat pentru ca din anuminte puncte de vedere a detronat-o pe Magdi, EL devenindu-mi cel mai bun prieten. Eu cred in prietenie si voi scrie la un moment dat ce am facut pentru Magdi…. azi, mai cu mintea la purtator, ma ingrozesc si stiu ca nu as mai fi capabila… dar mi-e la fel de draga si suntem ca doua surori. Cred in prietenie, chiar daca evoluam diferit, ne transformam si o luam pe cai deloc paralele, cred din toata inima in acestr sentiment si da, peste jde ani asa va arata si poza mea cu Magdi… 🙂

  2. Bai, eu am o problema cu prietenii adevarati. Asta pentru ca din toata lista de prieteni pe care am reusit s-o strang de-a lungul timpului, pana acum nu am gasit decat 3-4 persoane pe care le-am promovat la gradul de prieteni adevarati. Nu ca nu as fi dorit sa fie mai multi acolo, dar am trait teribilele dezamagiri de la unii carora le-am pus pe tava toata viata mea.
    Inca ma intreb cam care este profilul prietenului adevarat …

Lasă un răspuns

