Ziua îți va fi așa cum ți-o faci tu

Dacă nu ești în pușcărie sau șomer plin de datorii, sintagma de mai sus e adevărată în totalitate. Nu știu ce se întâmplă, dar sigur se întâmplă ceva. Atunci când gândești pozitiv, când ești cu zâmbetul pe buze, tot universul lucrează la binele tău. Și nu e de mirare că sunt oameni care sunt zilnic zâmbăreți și totul le merge din plin, dar și alții care tună și fulgeră pentru că viața lor se aseamănă cu un iad.

Ciudat, dar așa e! Ne facem viața așa cum poftim. Mai greu e atunci când nu știi ce să-ți dorești, atunci când nu ai suficientă încredere în tine și permanent ai nevoie de încurajarea celorlalți. Și nici nu poate fi altfel atâta timp cât suntem niște animale sociale (sociabile?) și simțim o nevoie acută să fim printre ai noștri.

Și de ce, totuși, așa de puțini oameni zâmbesc sau mai bine zis, de ce atât de puțini oameni zâmbesc sincer? Oare pentru că s-au obișnuit să disimuleze, pentru că suntem învățați de mici că bucuria noastră stârnește pizma confraților? Așa o fi, nu neg, dar parcă prea multe fețe împietrite cu un zâmbet de conveniență vedem în jurul nostru.

Mai zilele trecute am avut de a face cu câțiva oameni cărora le merge din plin. Concluzia pe care am tras-o a fost că victoriile aduc victorii și eșecurile aduc eșecuri. Mai greu e să ne învățăm cu succesul decât cu eșecul, deoarece suntem setați de mici să preîntâmpinăm dezastrul implacabil ce se va produce în viața noastră. Altfel, nu-mi explic de ce nu știm să ne bucurăm de realizările noastre, de fiecare zi trăită, în care nicio parte a organismului nostru nu-și urlă prezența prin dureri atroce.

Așa că eu continui să mă bucur de tot ce e în jurul meul, chiar cu riscul de a părea imposibil de iresponsabil, deși nu sunt. Și asta se întâmplă pentru că ne judecăm unii pe alții pe baza unor prejudecăți bine înrădăcinate. Oare o fi rău să fii mulțumit de tine? Mulți ar numi asta limitare, eu o numesc viață trăită după propriul calapod și încă bine.

Afară cerul e acoperit de nori și e frig, dar ziua va fi una bună pentru că eu mi-o fac și nu aștept marea cu sarea de la cei din jur. Mai am motive să fiu mulțumit de mine, deci să zâmbim, monșer…

Un gând despre “Ziua îți va fi așa cum ți-o faci tu

  1. In principiu sunt de acord cu tine, dar uneori…. realitatea bate filmul 🙂 Ieri aveam o programare la ora 10 punct. Am iesit din casa la 9.10 pentru ca imi place sa ajung mai repede (nu cunoasteam locatia si am vrut sa fiu sigura ca am timp sa gasesc parcarea, cladirea etc.) GPS-ul imi spunea ca pe autostrada sunt doua blocaje, asa ca am hotarat sa o iau prin oras, erau oricum doar 16 km de parcurs asa ca aveam sufiecient timp. M-am dus foarte bine 10 kilometri, dupa care am intrat bara la bara intr-o zona unde se construia/repara pe sosea…. la 10 si 23 eram inca in trafic. Am sunat, mi-am anulat cumva programarea (de obicei trebuie un notis de 24 de ore). Iti dai seama ca acest mic incident mi-a schimbat toata ordinea foarte atent studiata de mine. Asa ca orice teorie are si o contra teorie 🙂 Parerea mea e ca, uneori chiar daca” ziua nu e asa cum ti-o faci tu”, sa ramai cu zambetul pe buze si sa accepti schimbarile ca binevenite… Nu? 🙂

Lasă un răspuns

