Imposibilii

De câteva săptămâni sunt pisat la cap de unii și de alții să merg la vot. Că e necesar, că țara are nevoie de oameni responsabili, că dacă nu votez demonstrez dispreț față de soarta României. Dar eu nu vreau să votez. M-am plictisit să tot merg la vot ca nu cumva țara să fie acaparată integral de către PSD. Așa am făcut-o și în 2004, când l-am votat pe Băsescu ca să nu iasă Nastase. Păi ce facem? Ne învârtim în cerc? Dacă nu învățăm nimic din ce-am trăit, pe mine nu mă mai interesează.

Aș merge la vot dacă ar exista o căsuță destinată celor care nu votează pe nimeni. Ar trebui numărate și voturile acestora și dacă sunt mai multe decât ale celui care se clasează pe primul loc, alegerile ar trebui anulate, partidele politice dizolvate, iar România proclamată land german și condusă prin corespondență de Helmuth Kohl, la cei 84 de ani ai săi. Sunt sigur că am duce-o mai bine. Dar să revenim la „prezidențiabilii” noștri.

Ponta, supranumit omul minciună. Nu s-a inventat încă mitraliera care să tragă mai multe cartușe decât poate minți el pe secundă. Omul acesta își schimbă opinia mai ceva ca o femeie stările în perioadele delicate. Minte cu o asemenea nonșalanță încât ți-e rușine că mai ții minte minciunile lui de ieri care se bat cap în cap cu cele de azi. E un fel de meșter Manole al minciunilor. Se pare că România e Ana.

Iohannis, primarele german. Are 6 case și niciun copil. Dacă la alți politicieni înțelegeam avariția, deoarece aveau copii, în cazul lui nu pot să zic același lucru pentru că el nu o are decât pe nevastă-sa. Oare și-o fi alegând casa în care doarme în funcție de starea de spirit? Nu știu. Dar pentru un om aproape singur adună cam multă avere. Să vedem cât va putea lua cu el după amurgul zeilor.

Macovei, alter ego-ul lui Udrea. Nu cred în independenți. În politică nu există așa ceva. Când un om candidează are în spate o organizație care-l finanțează. O știam ca omul lui Băsescu. Nu s-a întâmplat nimic care să-mi schimbe părerea.

Tăriceanu, ex-liberalul. Este pentru prima dată în istoria politică a aceste țări orfane când un fost președinte de partid, fost premier, își părăsește partidul și devine marionetă în mâinile partidului minciunilor lungi. S-a înscris în cursă doar pentru a fura din voturile lui Iohannis, astfel încât cel mai mincinos dintre pământeni să devină primul președinte provenit dintr-un premier.

Udrea, blonda de la Cotroceni. Această amazoană a lui Băsescu dispusă să treacă prin foc și spadă râul, ramul pentru a-i face acestuia pe plac. Îi este mai fidelă ca un eunuc în ziua de simbrie. Dacă ar câștiga ar deveni un Băsescu în fustă. Mi-e frică de fanatici.

Restul nu contează. Și dacă restul nu contează mai are rost să merg la vot? A vota când nu ai cu cine e ca și cum ai consimți să fii violat. Nu mi-a plăcut niciodată Miorița și nu-mi doresc destinul ciobanului-oaie. Socot că 25 de ani de democrație originală îmi sunt suficienți. Nu mă mai interesează mascaradele electorale la care participă cine vrea (cu precădere cozile de topor) și câștigă cine trebuie (adică doar cozile de topor). Se pare că suntem un popor de țapinari. Ce ne mai place pădurea!

Lasă un răspuns

