Pasiunea

Stăteam și mă uitam în jurul meu. Bine, n-am stat prea mult ca să nu fiu remarcat și apoi să se interpreteze de ce stau. Nu contează unde stăteam. Ideea e că stăteam. Și am făcut următoarea constatare de copil de grădiniță publică. Starea de spirit a oamenilor este influențată puternic de dimensiunea pasiunii cu care aceștia fac o anumită treabă, indiferent care.

Cunosc oameni care pun pasiune și-n modul în care bat un cui în perete, așa cum am văzut multă pasiune și la un om care își împărțea gunoiul pe căprării. Cu alte cuvinte un om pasionat de ceea ce face nu are timp de prostii, adică să se gândească la ceea ce nu îi convine la propria viață sau a altora, ci va fi mereu interesat să găsească soluții la orice problemă.

Mai mult decât atât, oamenii aceștia par niște copii, atât de multă pasiune pun în orice lucru pe care trebuie să-l execute. Există o anumită naivitate în comportamentul lor, dar ei sunt cu siguranță mai împliniți, mai împăcați cu ei înșiși și poate chiar fericiți, deși conceptul acesta de fericire e greu de atins și mai ales greu de păstrat mult timp.

Vorbesc aici de oamenii care se scoală dimineața dornici să facă ceva în acea zi, indiferent de cum li se arată ziua, pentru ca seara să pună liniștiți capul în pernă, deoarece nu i-au tulburat pe alții ci din potrivă, dacă le-a stat în putință, au dat din copilăria lor și celor din jur. E frumos să ai de-a face cu asemenea oameni. Îți fac zilele mai luminoase, așa cum e dimineața asta de sfârșit de august. Hai, scularea! Sunt atâtea lucruri interesante de făcut… J

5 gânduri despre “Pasiunea

  1. Fericirea aia se cheama „satisfactia muncii implinite, a lucrului bine facut”. Am eu o vorba, de cand eram copil: „Si cand dai cu matura sa o faci cu pasiune!” Cand faci lucrurile asa, rezultatul e bun iar oboseala devine prilej de bucurie… si dormi noaptea, de rupi pamantul… 🙂
    Ai bagat de seama ca am ramas un copil, nu? Dar numai in privinta asta… si in inca vreo cateva… 😀

  2. Daca toti am avea pasiunea asta…lucrurile ar sta cu totul altfel…desi eu cred ca o avem, dar o reprimam. Oare ce-o crede X daca eu vreau sa fac Y lucru si-mi face placere 🙂

Lasă un răspuns

