Bățescu

Deși mi-e tare scârbă de politică nu pot să zic că nu mă interesează. Mă interesează tot ce-mi influențează destinul fără ca eu să am vreun cuvânt de spus. Și în politica românească nimeni nu are nimic de spus, nici măcar politicienii noștri. Asta e marea dramă. Totul se consumă fără prea mare responsabilitate, țara deplasându-se ca un buștean pe un râu de munte. Oricând se poate întâmpla o catastrofă. Dar cel mai tragic e că nimeni din cei care ne conduc, nu se simte responsabil pentru bușteniada asta.

Ironia sorții face ca acum să se împlinească 25 de ani de la căderea comunismului, exact cât a rezistat și puterea în mâinile lui Ceaușescu. Se pare că la noi s-au împământenit ciclurile de 25 de ani sau mai pe scurt 5 cincinale. Și iată că acest ultim ciclu se încheie odată cu mandatele lui Bățescu. Omul care a schimbat totul în politica românească, așa cum face o vulpe lăsată între găini.

Tot stau și mă întreb: o fi Bățescu așa puternic sau ceilalți sunt mult prea slabi? Eu cred că omul acesta nu e foarte puternic. Însă el a sesizat cât de slabi sunt ceilalți și se joacă cu ei, așa cum o mâță se joacă cu un șoarece. Dacă s-ar fi jucat doar cu politicienii nu ar fi nimic, dar el în realitate s-a jucat cu noi.

A făcut din scena politică ce a vrut el, când a vrut el și cum a vrut. Ceilalți, neștiind cum să reacționeze, s-au unit de teamă, când cu el, când împotriva lui. Și de fiecare dată fără sorți de izbândă. Cine a fost cu el sau împotriva lui tot rău a sfârșit. Nici un partid nu mai e așa cum era acum 10 ani și niciunul din liderii de atunci nu mai e acum. De fiecare dată când părea că va fi învins, reînvia ca Highlander, scoțându-și din minți adversarii mediocri.

A fost destul de deștept să aplice regula divide și stăpânește, atât cu ai lui, cât și cu dușmanii, încât toți au sfârșit în aceeași oală. Marea problemă e că nu se vede nici un politician mai de Doamne ajută la orizont. Toți sunt atât de extenuați după lupta cu el, încât aceștia abia așteaptă să i se termine ultimul mandat și să-l vadă plecat.

Prin comportamentul lui iresponsabil Bățescu ne-a dat nouă o lecție, că democrația noastră nu e decât o scenetă jucată într-o casă de toleranță și că virtuoși politicieni nu sunt decât niște actorași de țară. Odată retras, deși ceva îmi spune că nu se va întâmpla asta, va râde, nu de politicieni ci de noi, că nu ne-am prins de farsa pe care ne-o joacă cei umiliți atât de ușor de el.

P.S. Aștept să se deschidă la Facultatea de Istorie o catedră de Nemernicie Politică. Deși n-ar studia decât 25 de ani din trecutul României, sunt sigur că n-ar duce lipsă de subiecte de dezbatere. Bățescu ar trebui să fie invitat permanent, cocoțat pe o catedră. Și la fiecare caz de nulitate politică studiat să i se dea cuvântul. Parcă-l și văd hăhăind: “L-am făcut și pe acesta. Și ce ușor mi-a fost! Mi-e dor de politicienii noștri”

7 gânduri despre “Bățescu

  1. Stii care cred eu ca este meritul sau ? Pana la el doar banuiam cum si cine sunt politicienii nostri, si in cei zece ani ne-a facut sa ne scarbim si de tara si de politicieni si de noi ca suntem neputinciosi cu tot votul nostru .

    1. …că cam nu suntem pregătăți pentru democrație și ce fericiți ar mai fi unii daca s-ar implementa un pui de dictatura…
      …doar solul nostru e fertil pentru orice aberație socială…

  2. In tot ce ai scris ai pus punctul pe i. Ar fi interesant sa se infinteze o asemenea catedra la Facultatea de Istorie.

Lasă un răspuns

