Madagascarezii

Dacă pe timpul lui Ceașcă televiziunea alerga după Președinte pentru a-l ridica în slăvi cât era ziulica de lungă, acum s-a produs o mică modificare. Președintele și mai ales Premierul aleargă ei după televiziune cât e ziulica de lungă. Eu mă gândesc când mai au stimabilii pomeniți să mai conducă țara. Zi de vară până-n seară oamenii noștri care ne conduc dau năvală prin televiziuni pentru a da din gură. Parcă am fi la un concurs de retorică. Taca-taca, taca-taca! România seamănă cu o mașină la care toată energia produsă de motor nu se duce la roți ci în claxon.

Dacă oamenii ăștia s-ar purta la fel și în fruntea unei firme private, falimentul ar fi garantat. Nu că ar fi departe falimentul României. Însă doar aici își permit să fie iresponsabili, pentru că nu o fac pe banii lor. Cred că pasul următor ar fi câte un reality-show pentru Premier și pentru Președinte. Așa ar putea elucubra tot timpul fără teama că vreo respirație de-a lor nu a fost imortalizată. Cei doi seamănă cu regele Julien din Madagascar, admirându-și fiecare până și transpirația.

Dacă vreo țară s-ar conduce doar prin cuvinte atunci noi am avea nivelul de viață al Norvegiei, Suediei sau Elveției. Cu atât mai mare e surprinderea mea, după atâta amar de democrație originală, că mai sunt atâtea milioane de oameni care se lasă aburiți de șarlatani și escroci. În țara asta e atât de mult de muncă încât ar trebui să fim muți cu toții pentru a ne canaliza energia spre construirea de drumuri, poduri, spitale, scoli etc. În schimb noi ne comportăm ca un popor african. În loc să strângem de gât șerpii care vor să ne halească, noi ne lăsăm hipnotizați de privirea acestora, așteptându-ne liniștiți sfârșitul. Un sfârșit transmis la televizor firește. Mai bine am face cultul Mioriței. Oricum nu i-am depășit nivelul.

9 gânduri despre “Madagascarezii

      1. Ar trebui sa incep dupa principiile didacticii : de la aproape la departare, adica intai cu sefa mea . Dar perspectiva nu ma incanta . Cea pe care ar pune-o in loc este catastrofa . Asa ca, exact ca la vot, aleg raul cel mai mic . 😀

  1. Vin alegerile, Tolsto… la ce altceva te asteptai?! 😦 E mai usor sa muncesti dand din gura, mai ales cand nu spui nimic de folos… Nu e nici o diferenta intre sedintele de partid/UTC in care vorbea cate unul juma’ de ora si nu transmitea absolut nimic, nici o idee, macar… E si asta un talent, pana la urma… Iar in politica… cine crezi ca a intrat? Cei care facusera politica si pana in ’89… doar hainele si le-au schimbat… 😉
    July, cred ca ideea ta ar putea fi singura solutie pentru Romania, in situatia de fata… Daca ai nevoie de aderenti, astept lista prin posta, sa iti semnez pe ea! Pana atunci… imi ascut foarfecele (am unu’ d’ala mare, de croitorie! 😉 ) ca sa iti dau si o mana de ajutor, la modul concret (da’ eu le tai, ca unii au coada prea groasa si nu o pot smulge 😉 )… De fapt, cred ca era mai buna o drujba… da’ d’aia n-am… 😀

  2. Sefa mea are grija de mine, nu o dau la nimeneaa ! Imi da sa-i fac documentele cat ea este la sedinta de partid, nu ia nicio decizie pana nu ma intreaba cat de aproape de limita legii este, inainte sa plece la vreo sedinta cu sefii ei ma roaga sa fac scenarii cu raspunsuri si intrebari sa nu fie prinsa ca nu stie sa raspunda, deci, imi iubesc sefa, nu ma lasa sa fac Alzheimer sau mai rau, timp sa gandesc la…altele . Stie ca nu fac parte din niciun partid, deci nu-i voi lua locul, si nici nu-l vreau . Am probleme cu coloana . 😀

    1. Coloana dreapta se ține întotdeauna întinsă pe jos :))
      La noi partidele sunt precum prognoza meteo. Niciodată nu te poți baza pe ele.

Lasă un răspuns

