Mama mea

Mama mea e mamă cu spirit de mamă. Nu știu dacă e mai bună decât altele, deoarece doar pe ea o am ca mamă. Dacă eram iedul cu trei capre, știam. Mereu a fost un izvor nesecat de sfaturi. Sfaturi de zi, sfaturi de noapte, sfaturi de iarnă, sfaturi de vară, sfaturi de orice pentru orice. Orice, dar sfaturi să fie.

Și așa cum se obișnuiește în casa oricărui creștin, vine o vreme când trebuie să-ți ie zborul sau tălpășița. Și atunci te duci văzând cu ochii. De sfaturi însă n-ai scăpat. Există sfaturi telefonice pe care ți le oferă atunci când o suni. Și tu ai grijă să o suni.

Într-o zi îi spun că las cheile la un meșter să facă ceva prin baie. Ea mă avertizează să fiu atent, să nu-mi fure meșterul ceva. Dacă nu-mi fură, sigur îmi va face ceva rău. Să am grijă negreșit. Și de unde știu eu că e meșter? Poate e doar un cârpaci.

În altă zi o sun pe la 6 seara. Tocmai intrasem în casă. După ce-mi spune ce ar trebui să mănânc la ora aia, zice: ”Nu mai ieși azi nicăieri, nu?”. Ea știe cel mai bine ce se-ntâmplă în București. Și câte nu se-ntâmplă. Să n-o învăț eu pe ea!

Pe la un 7 de dimineață mă trezesc cu un telefon de la mama. Nici nu mă dezmeticesc bine și-mi spune că a văzut un tip la televizor leit eu, care a făcut un accident rutier, fiind beat bine, după care a bătut și polițaiul venit în misiune. Mă întreabă îngrijorată unde sunt. Îi spun că în arestul poliției.

Altădată o sun eu. Mă întreabă dacă ies în oraș. Îi spun că mă duc la o bere cu băieții. Îngrijorată mă roagă să nu iau bani cu mine, ca să nu mi-i fure. Și dacă se poate nici cheile și nici actele. Eu o întreb: ”Dar gol pușcă pot să plec? Poate așa plătesc și eu consumația”

Și după cum bine se vede, educația mea e un proces permanent, la care mama nu pregetă să-și aducă obolul. Nu contează dacă eu mai sunt receptiv sau nu. Totul e să fie făcută. Și mi se pare firesc, deoarece mama mea e mamă cu spirit de mamă…

23 de gânduri despre “Mama mea

  1. Octav Pancu Iasi ar fi mandru ce ied cuminte si-ntelept are mama .
    :)))
    Chiar i-ai spus ca esti in arestul politiei ? :)))

  2. Mama mea, una din multele mame ce merita titlul de „cea mai buna mama din lume” :). Cam asa vad eu acest articol. Sa ma ierti daca gresesc.

    Discutia despre masa e inevitabila si la mine. Ai mancat? Ce-ai mancat?
    Am observat ca incearca adeseori sa impinga discutia catre zone in care am cam calcat pe bec. Un soi de „ai grija, sa nu faci ce-ai mai facut” 🙂

  3. Posibil ca acum să simţi un oareş’ce disconfort şi să îţi simţi invadat şi cel mai intim colţişor de „prezenţa”, în aer, a mamei. Nimic nou sub soare. E-n firea lucrurilor să fie aşa. Sper din tot sufletul ca mama ta să fie tânără şi fără probleme de sănătate. Fiindcă deşi sunt unul dintre fericiţii care sunt tocat aproape zilnic cu fel de fel de sfaturi din partea mamei proprietate personală, am prieteni care ar da orice să mai fie sunaţi, fie şi de 10 ori pe zi, de mamele lor.

    1. E doar o invazie verbală. Distanța e un remediu destul de bun. Am scris mai mult cu un scop umoristic. Departe dorința de a mă plânge. E și mama o figură aparte. Doream să împărtășesc propria experiență filială. 🙂

  4. Legatura mama – copil este o legatura ce nu poate fi distrusa niciodata, de nimeni. Cel putin asa suna teoretic. Fii incantat ca te suna, ca te intreaba, ca te mai ,,grijeste! Acum cat sunteti bine si ,,impreuna”. Nu vei avea niciodata (din pacate!) bucuria de-a trai aceste sentimente generate de legatura mama-copil, ce de multe ori nu pot fi descriese in cuvinte. Randurile tale m-au dus cu gandul la fiul meu si la dialogurile noastre. Restul…

  5. La faza cu instalatorul a avut dreptate, sa stii! 😉
    La celelalte… poate ca ea te cunoaste suficient cat sa stie ca sunt anumite aspecte unde gresesti continuu (gen felul in care te hranesti, de ex.). Cu siguranta, sunt si aspecte in care se ingrijoreasca peste necesar… probabil asta e efectul vizionarii sistematice a stirilor de la ora 5 (ai putea sa ii dai si tu un sfat, sa renunte sa „otravurile” astea care ii creeaza o stare permanenta de alerta). Oricare ar fi situatia, incearca sa vezi in „dadaceala”ei doar partea pozitiva: iubirea pe care ti-o poarta! Si, atunci cand e cazul, urmeaza-i sfaturile, „ca sa iti fie bine”! In rest… iubeste-o, accept-o si respect-o asa cum e, cu bune si rele (ca nimeni nu e pe placul tuturor – a propos de articolul cu parerea celorlalti despre noi)! Poate ca exagereaza uneori… dar asta e felul in care iti stie purta de grija… si important e ca o face… 🙂

    1. Toate comentariile stârnite de acest articol vor fi adunate într-un volum numit sugestiv „Omagiu mamei” 😀
      Să te ții atunci succes! 😉

  6. Dacă erai iedul cu trei capre era vai și-amar. 🙂 Imaginează-ți toate aceste sfaturi X 3.
    Foarte simpatică mama ta, de fapt ai descris tipologia MAMEI. Iar postare ta e plină de umor. Am râs cu poftă pentru că și eu cunosc personajul cu pricina. Iar răspunsurile tale sunt pe măsură.
    Adică așa mamă, aș fiu. 🙂

  7. Indiferent la ce vârstă am ajunge, cât timp trăieşte ea, noi tot „copilul mamei” vom fi.
    La cum o ştiu eu pe a mea, cred că şi dacă aş avea 80 de ani şi ea 105, tot mi-ar spune să nu mă caţăr pe toţi munţii sau să mă avânt prea mult în larg la mare.
    N-ar conta deloc faptul că la munte mă duc ajutat de două bastoane până la cişmeaua cu apă de izvor din centrul staţiunii, sau la mare să fac băi galvanice într-o cadă…

  8. Mama-i mama!!Orice ar face…cicaleala sau nu se iarta…ptr.ca o face cu suflet si bineinteles..stie ea mai bine!!

  9. Indiferent de varsta „puiului nostru” 🙂 mereu ne facem griji pentru el ( cei drept uneori fara rost 🙂 ) si avem mereu de dat sfaturi … aveti rabdare cu noi !!! 🙂 🙂

Lasă un răspuns

