De câte ori acordăm a doua şansă

Ne place să ne înconjurăm de oameni pozitivi pentru că ei sunt sursă de energie şi de inspiraţie. De fiecare dată când suntem în preajma unui asemenea om starea noastră de spirit e mereu una bună. Dar ce te faci când dai de cineva ciufut, nemulţit, cârcotaş? Primul impuls este să-l ţii la distanţă sau să-i arăţi uşa la prima problemă creată.
Cum se face ca suntem mereu toleranţi cu oamenii pozitivi şi mereu severi cu cei nemulţumiţi? Ce ne face să fim înţelegători până la uitare cu primii şi hipervigilenţi cu ultimii. De ce nu le acordăm si ultimilor o a doua şansă?
Spun toate astea pentru că am observat că irosim şanse uriaşe de a creşte numărul oamenilor pozitivi. Faptul că acum un om este ciufut, nemulţumit sau cârcotaş nu ar trebui să-l transforme într-un paria, într-un indian bun doar dacă e mort.
Sunt oameni care, fără voia lor, influenţaţi de mediu şi de trecutul lor, au făcut la un moment dat o alegere greşită şi prin urmare au avut parte de experienţe negative. Aceste experienţe nu pot să nu lase urme adânci în sufletul acestor oameni. Poate şi ei sunt o sursă de energie pozitivă, dar din păcate noi suntem prea marcaţi de prejudecăţi pentru a le acorda o şansă, o nouă şansă.
Judecând după calapodul descris mai sus mi-e teamă că ne jucăm cu destinele oamenilor. Nu cred că există vreun om pe lumea asta care să aibă suficientă energie pozitivă încât să compenseze energia celor etichetaţi ca profund neadaptaţi. De aceea mă gândesc câţi ciufuţi se pot schimba dându-le doar o şansă pentru a experimenta şi ei fericirea.

5 gânduri despre “De câte ori acordăm a doua şansă

  1. pentru ca un vampir energetic se hraneste cu nefericire, si nu se lasa pana nu te trage dupa el . De-aia ! 😛

  2. Cand sunt furios pe tine, sunt de fapt extrem de furios pe mine. Cand esti carcotas, ma vad in ochii tai ca intr-o oglinda si imi vine sa ma iau la bataie. Dar cum se intampla ca in fata mea sa fii tu si nu eu…
    De unde sa am rabdare cu ziua ta proasta cand traiesc o viata proasta?
    Ti se pare ca tu esti mai cu mot, ca tu ai voie la o zi proasta si eu nu? Daca inca nu te-a batut nimeni cu propriile tale arme, vino aici ca scot eu negativismul din tine. Pe principiul cui pe cui scoate.
    Ce, vrei sa spui ca mai bine intorceam si obrazul celalalt? De unde atata echilibru!?…

  3. Cu totii suntem sfatuiti sa ne ferim de „vampirii energetici”, cei care ne secatuiesc – uneori, prin simpla prezenta – de bruma de energie pe care o avem si noi. Si pe buna dreptate: e ca si cum i-am lasa sa ne jefuiasca de bunurile din casa, in timp ce noi stam si ii privim!… 🙂
    Totusi… eu cred ca exact astfel de oameni au EI nevoie de prezenta noastra, a celor „pozitivi” si plini de energie. Asadar, eu am gasit urmatoarea cale de mijloc: sacrific o parte din binele meu, incercand sa ii ajut sa se pozitiveze. E drept ca, dupa o vreme, daca vad ca nu vor sa schimbe drumul pe care s-au deplasat pana atunci… ii declar „cauze pierdute” si ii las in voia mintii lor… Dar macar stiu ca am incercat sa ii ajut… 😉 Macar un singur caz, insa, de reusita, ma incanta si ma motiveaza inca si mai mult sa incerc!…

Lasă un răspuns

