Preotul

Iată-mă-s în fața bisericii. O știu demult, de când eram mic. Acum o privesc cu totul alți ochi. Când eram mic până și plânsul unei bocitoare la căpătâiul celui plecat un pic dintre noi mi se părea un spectacol demn de urmărit. Chiar îmi aduc aminte cum îmi sunau cuvintele femeii atunci când mă apropiam de biserică. Aveam senzația că e un concert de muzică populară în interior. Ce mic și naiv eram! Doar în bisericile catolice se dau spectacole. Evident că doar de muzică religioasă.

Cum spuneam, mă aflam din nou în fața bisericii, dar după mulți ani. De fiecare dată mă aștept să aud vocea plânsă a bocitoarei. De data asta situația e cu totul alta. E liniște deplină. Nu e nicio slujbă. În curte e doar preotul. Un tip de înălțime medie, la vreo 40 de ani, constituție atletică. El intră în vorbă cu mine. Se vede că are ceva experiență în abordarea oamenilor. Mă privește direct în ochi, având o figură nici veselă nici tristă. Are expresia unui om extrem de liniștit. Îl privesc și eu în ochi prin ochelarii săi. Eu la fel ca el, nici vesel și nici trist. În ceea ce privește liniștea nu mă pronunț.

Mi-a pus câteva întrebări. Dacă îmi e rușine să afișez însemnele religioase și dacă mai cred în Dumnezeu. Atât. După fiecare răspuns se lăsa o tăcere lungă dar ușoară ca o ceață de primăvară. Ochii săi inteligenți mă priveau curioși însă nu iscoditori. Privindu-mă atent și-a luat informațiile necesare despre mine după care a intrat în biserică.

Rămas singur ies din curtea bisericii și mă apropii de mașină. Un bătrân pe care îl știu de pe vremea bocitoarei îmi spune că preotul are două facultăți, dar nu are mașină. În plus refuză banii și produsele pe care doresc să i le dea cei care îi solicită serviciile. Totul numai pe factură. Toate astea îl fac foarte respectat. Numai rabd și plec! Era deja prea mult pentru mine pentru o singură după-amiază.

4 gânduri despre “Preotul

Lasă un răspuns

