RomLand

Mă scol dimineața și aflu de pe un site că azi fuzionează PNL-ul cu PDL-ul, adică pohta ce-a pohtit Băse cu vreo 10 ani în urmă și acum numai pohtește. A trecut la regim și doctorul nu-i mai recomandă să-mbuce ce nu mai poate mastica. Mai aflu că cele mai mari șanse de a fi candidat la președenție le are neamțul din Sibiu, burgmeister de România. Aud de la diverși formatori sau mai degrabă deformatori de opinie că ar fi bine să ajungă germanul nostru primul dintre români, că nemții sunt extraordinari și duc lipsă de talentele înnăscute ale băștinașilor lenea, minciuna, hoția, lașitatea și preacurvia.

Am stat eu și am cugetat că nu e rău deloc. Uite că de un neamț am avea nevoie. Să pună țara asta pe roate că de ce putem noi cu noi înșine m-am cam lămurit. Nici dictatura lui Ceașcă nu a fost ca la carte, dovadă stă plumbuirea lui și nici cu democrația noastră atât de orginală nu mă pot lăuda. În 24 de ani ne tot chinuim să ne furăm singuri căciula. Noroc ca există alternanța la putere, că altfel nu ar trece căciula asta românească prin totate mâinele hoțomane.

Apoi m-am gândit la burgmeisterul capitalei culturale europene. Aud că are enșpe case, deși nu învârte nicio afacere bănoasă. Spune că le-a făcut din meditații. Eu îl cred. Ori a dat meditații pe stadionul din Sibiu, pe o sumă modică, dar neuitând să rupă bilete la intrare ori are tarifele cele mai mari din România, mai mari decât ale avocaților care-l apără pe un anume crescător de ovine. Măi să fie! Nici cum o învârt nu-mi dă la socoteală bogăția asta. Tind să cred că neamțul nostru suferă de românită cronică acută. Asta-i boală grea, mai rea ca SIDA. Cine se îmbolnăvește de ea vrea tot mai mult pentru el și mai multe nu.

Oare nu ar fi mai bine dacă am propune unui fost cancelar german să ne conducă prin corespondență? Eu cred că un fost cancelar german și în comă e mai bun decât orice premier sau președinte român, indiferent de coloratura lui politică. Stai că am o propunere și mai bună. N-am putea solicita Bundestag-ului german să devenim land german? Măcar așa știm o treabă. Ne vor conduce nemții născuți și nu făcuți, care nu au auzit de dexteritatea noastră în a ne fura pe noi înșine. Și pentru a nu ne pierde identitatea și pentru că în Europa se promovează multiculturalismul, ne-am putea numi RomLand.

Lasă un răspuns

