Ochii negri

De felul ei este o persoană retrasă, chiar tăcută. Aș putea spune că de-a dreptul necomunicativă. Nu știu cum se face că această caracteristică a sa, muțenia, se transformă într-o adevărată streche a comunicării atunci când este acostată pe stradă de ochii negri.

Prima dată ochii negri i-au spus: “Dă-mi și mie un ban că mor de foame!”. Pare ciudat, dar acum îi vin cele mai năstrușnice replici pe care le toarnă de îndată: “N-am decât o bancnotă de 500 de lei. Dacă îmi dai rest 499 de lei, un leu ți-l păstrezi tu. Ai 499 de lei?” Și ochii negri rămân țintuiți locului fără de glas.

Altădată ochii negri o acostează spunându-i: ”Dă-mi un leu, frumoaso, să-mi iau o pâine, că mor de foame!” Ca un samaritean de ocazie, fata reacționează imediat și-i spune: “Pâinea îngrașă. Încearcă ceva mai ușor. Știi ceva mai ușor?” Vizibil încurcat ochii negri se opresc în loc și-și caută un alt mușteriu.

Odată i s-a întâmplat ca ochii negri să-i zică: “Dă-mi și mie un ban să-mi iau ceva de mâncare!” Privindu-i cu atenție fata noastră le răspunde pe dată: ”N-am bani decât pe card. Își dau cardul dacă știi care este PIN-ul”. Dar ochii negri nu au mai avut de a face cu un card și o abandonează știind că undeva în apropiere e cineva mai folositor.

Acum fata stă și se gândește. Oare unde greșește? De ce nu reușește să comunice mai mult cu ochii negri? Dacă i-ar ajuta fără să le pună întrebări, oare ar fi mai bine pentru aceștia? Din aceasta dilema fata noastră nu poate ieși.

4 gânduri despre “Ochii negri

Lasă un răspuns

