Sunt înconjurat de părinți care au copii geniali

Nu știam că sunt înconjurat de părinți care au copii geniali. Pur și simplu nu știam. Am aflat acum. Spun asta pentru că mi-a deschis cineva ochii. Mergeam ca prostul pe stradă și nu știam că trec zilnic pe lângă o sumedenie de genii. Acum chiar regret asta. Mi-aș fi luat carnețelul și mi-aș fi notat ce pozne geniale fac copiii geniali. Rău e să fii orb!

Acum, dacă ești un părinte responsabil față de viitorul copilului tău, îl dai la o grădiniță unde i se va face mai întâi un test de inteligență. Nu contează ca are 3 ani odrasla. Ai uitat că e un geniu? Pentru fecior tot ce mai bun! Apoi copilului trebuie să i se facă un plan de dezvoltare. Nu contează ca el abia știe să vorbească, își îmbracă pe dos lenjeria, nu știe să-și lege șireturile și varsă trei sferturi din ciorba pe care o duce la gură cu lingura. Astea-s fleacuri! Important e să facă progrese mari și cât mai repede. Dacă la 10 ani câștigă o bursă la Harvard? Să fiu pregătit puiul. Mânca-l-ar mama de geniu!

Apoi geniul ajunge la școală. Acum sunt școli în care copilul alege încă din clasa I ce vrea să învețe și ce nu. Mi se pare firesc. Doar vorbim de un geniu, nu de un copil normal. Învățătoarea în cel mai bun caz ar trebui să ia notițe de la acești copii. Dar mi-e teamă că nu va putea înțelege preocupările de-a dreptul academice ale odraslelor supradotate.

Ce-a fost învățământul și ce-a ajuns! Înainte intrai copil normal în școală și ieșeai om. Acum avem de-a face doar cu copii geniali și să mă bată Dumnezeu dacă știu ce-o să iasă din ei când vor termina școala.

Oare când și-or lăsa acești părinți copiii să se bucure de copilărie? Oare când vor înțelege să nu-i trateze ca pe niște adulți? Crudul adevăr este că odraslele lor nu sunt niște genii, ci doar că au mai multe posibilități materiale decât am avut noi când eram copii.

Un gând despre “Sunt înconjurat de părinți care au copii geniali

Lasă un răspuns

