Fericirea și frigiderul

Cu ceva vreme în urmă am surprins la metrou frânturi dintr-o discuție care se consuma între două persoane. Persoanele, doamne la vreo 50 de ani, tratatau în manieră contemporană problema vieții de zi cu zi. Ceea ce mi-a rămas impregnat în memorie a fost replica uneia dintre ele: „Degeaba spun ăștia, înainte de Revoluție frigiderele erau mai pline”. Hopa, mi-am zis eu! Iată întreaga filosofie de viață a unor semeni de-ai noștri. Singurul lucru care cu adevărat contează este dacă ai suficientă mâncare în frigider. La dracu cu libertatea, cu dorința de a face ceva cu destinul tău! Tot ceea ce contează cu adevărat este să ai ce îmbuca. Viața nu este decât o cursă contra cronometru în a-ți umple coșul la hypermarket.

De aici trag concluzia că cei care nu au frigider sunt niște nefericiți. Mă apucă plânsul când mă gândesc că bunicii mei păstrau carnea în fântână. Niște nefericiți! Ce știau ei ce e suprema fericire! Ai frigider și încă unul plin, atunci poți bifa cel mai important țel al vieții tale, supraviețuirea.

Din păcate sau din fericire pentru ei, unii oameni nu au niciun obiectiv în viață. Faptul că-și consumă întreaga energie doar pentru a supraviețui (prin alimentație și prin diverse) nu-i diferențiază cu nimic de suratele noastre, necuvântătoarele. Dacă aceștia (unii oameni) nu au nicio altă pretenție de la ei înșiși, atunci să nu ne mai supărăm că la noi nu-i ca afară. Cel puțin la noi sunt foarte multe frigidere. Însă nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă cu fericirea când frigiderele se strică.

4 gânduri despre “Fericirea și frigiderul

  1. A fost un evreu intelept care zicea ca totul se poate reduce la ce ai in cap. Il chema Solomon.
    Dupa el, alt evreu intelept zicea ca totul se poate reduce la ce ai in inima. Il chema Isus.
    Dupa el, un al treilea evreu intelept, zicea ca totul se poate reduce la ce ai in stomac. Il chema Marx.
    Dupa el, un al patrulea evreu intelept a zis ca totul se poate reduce la ce ai intre picioare. Il chema Freud.
    La sfarsit, a venit un alt evreu, mai intelept decat toti si a zis: “Totul este relativ”. Il chema Einstein.

    Fericirea frigiderului se pare ca este pe la nivelul trei 🙂

Lasă un răspuns

